STRATEGILEDELSEREKRUTTERINGKONSULENTERREFERENCERARTIKLERFOREDRAGINFO & SENESTE NYTOM
Colea logo
Lidt om branding
 

"It takes 20 years to build a reputation and only five minutes to ruin it. If you think about that you'll do things differently"
Warren Buffet

Forestil dig at du er ude for at købe ny bil og har valget mellem to mærker, der kan nøjagtigt det samme, kører lige langt på literen og koster det samme.

Den ene bil er produceret i Tyskland, den anden i Nordkorea - hvilken bil vælger du?

Dit svar illustrerer meget præcist, hvad det er branding handler om!

Først og fremmest handler branding om at blive bevidst og skarp omkring, hvilken, 
oplevet helhed, det er vi ønsker at sælge til vores kunder.

Dernæst handler det i al sin enkelhed om at forfølge og opretholde denne helhed i alle dens afskygninger.


Og derfor er det også bydende nødvendigt med en klar brandingstrategi, som ikke er noget man lige ryster ud af skjorteærmet på en halv time - er man ikke parat til at ofre tid og penge på sin branding er det bedre helt at lade være.

Byggestenene i en stærk brandingstrategi er følgende:

1. Foretag et bevidst strategisk valg og hold fast i  det så det bliver en livsstil

2. Bevidsthed om hvorfor kunden skal vælge os som leverandør - skriv det ned i et manifest og kommuniker det først internt

3. Styr jeres brand stramt så I hele tiden kan bevise det I siger

4. Vær klar over hvem I vil samarbejde med

5. Hav et system til at styre og kontrollere strategien med

6. Skab synlighed omkring jeres brand og få det til at vokse hver dag

7. Sørg for jævnlig eksponering og konsistens

8. Underkast jeres brandingstrategi et årligt hovedeftersyn

Styrk jeres branding og bliv kundens foretrukne valg - hver gang!